Wyposażenie biur, sal szkoleniowych i konferencyjnych

Wyposażenie biurKażda firma funkcjonująca na rynku, posiada swoją siedzibę i biuro, często też ma salę konferencyjną czy szkoleniową.  Wybierając wyposażenie do nowo urządzanej lub remontowanej siedziby, należy zwrócić uwagę na kilka niezbędnych elementów.

W każdym biurze należy stworzyć odpowiednią ilość stanowisk do pracy, uzależnioną od liczby zatrudnionych osób. Każdy z pracowników umysłowych powinien mieć do swojej dyspozycji minimum, jakim jest biurko z wysuwaną klawiaturą i miejscem na jednostkę komputerową, wygodne krzesło obrotowe i szafę na dokumenty - projektowanie wnętrz.

Biuro

Przy urządzaniu biura należy również wziąć pod uwagę odpowiednią ilość miejsca dla każdego pracownika i takie rozmieszczenie wyposażenia, które zapewnia odpowiednią funkcjonalność i wygodę.

Poza zwykłymi stanowiskami pracy, w większości przedsiębiorstw znajduje się jeszcze kilka szczególnych miejsc, które należy odpowiednio wyposażyć.

Gabinet szefa

Takim miejscem jest na przykład gabinet szefa. Niezbędnymi elementami wyposażenia w gabinecie będą stylowe biurko i wygodny fotel. Nie można również zapomnieć o szafie lub komodzie na dokumenty. Wielkość szafy zależna jest od tego, ile dokumentów przechowuje się w tym gabinecie - zwykle wystarcza jedna lub dwie, średniej wielkości. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również umieszczenie dodatkowego stołu z kilkoma krzesłami, do przyjmowania klientów oraz przeprowadzania zebrań z udziałowcami, kierownictwem lub z pracownikami.

Więcej szaf powinno się  umieścić w sekretariacie. Pracownicy sekretariatów zwykle przygotowują sporą ilość dokumentacji, więc należy przewidzieć na nią odpowiednią ilość miejsca. Dobrze jest umieścić tam przynajmniej jedną metalową szafę, przystosowaną do przechowywania akt osobowych i innych danych, podlegających szczególnej ochronie.

W większych firmach funkcjonują biura obsługi klienta, wyposażone w ladę i jedno, lub kilka stanowisk do obsługi interesantów. Każde stanowisko do obsługi powinno być dostosowane do umieszczenia sprzętu komputerowego, skanera, drukarki i faksu, zapewniając równocześnie odpowiedni komfort pracownikom i dobry kontakt z obsługiwanymi osobami. Na tzw. BOK-u niezbędne są szafy i regały, które pomieszczą odpowiednią ilość wytworzonych dokumentów.  Należy również przewidzieć stoliki i krzesła przy których klient może wypełniać wnioski, lub sofy, na których można po prostu poczekać na swoją kolej.

Sala konferencyjna

Szczególnym miejscem w firmie jest również sala konferencyjna czy też szkoleniowa. Wielkość sali i sposób jej urządzenia zależy od wielkości samej firmy, a także od tego, jak często się z sali korzysta. Bez względu na sposób użytkowania, powinien się tam znaleźć stół konferencyjny i odpowiednia ilość krzeseł. W sali konferencyjnej odbywają się zwykle dłuższe narady i spotkania, więc krzesła powinny być na tyle wygodne, aby zapewniały komfort przebywającym tam osobom.

Obecnie na rynku dostępne są gotowe meble biurowe, jednak można również skorzystać z oferty firm produkujących wyposażenie na wymiar. Zarówno w jednym, jak też w drugim przypadku, oferty producentów mebli zaspokoją gust każdego klienta. Firmy oferują meble w każdym kolorze, klasyczne i nowoczesne, tanie i drogie - wszystko zależy od wymagań klienta.